Dla PLK S.A. i wykonawcy PBDiM priorytetem jest jak najszybszy powrót mieszkańców do swoich mieszkań, jak również zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i budynków na całej trasie drążenia tunelu pod Łodzią aż do dworca Łódź Fabryczna. Po wyjechaniu tarczy zespół rzeczoznawców ponownie oceni stan techniczny budynków i mieszkań. Jeżeli eksperci budowlani uznają, że jest bezpiecznie, mieszkańcy będą mogli wracać do swoich lokali.
Tunel pod Łodzią. Co z kamienicą przy al. 1 maja 23?
Ostateczne decyzje dotyczące przyszłości prawej oficyny kamienicy przy al. 1 Maja 23 zostaną podjęte po wyjechaniu tarczy spod budynku oraz po zrealizowaniu rozbiórki zawalonej części oficyny, usunięciu gruzowiska i wykonaniu ekspertyz. Magistrat zapewnia stałą opiekę psychologiczną oraz prawną lokatorom, którzy mieszkają w budynkach na trasie drążenia tunelu. Według wykonawcy tunel pod Łodzią zostanie ukończony do 2026 r.