Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Ulica Rewolucji 1905 r. (na odcinku Wschodnia - Kilińskiego)
Inwestycja zakończona w listopadzie 2022 r.
CO TU POWSTAŁO?
Po obu stronach ulicy został wykonany chodnik. Od strony północnej ma on szerokość 2,9÷3,4 m, natomiast od strony południowej 2,9÷3,7 m. Wykonane one zostały z płyt betonowych z elementami zrobionymi z kostki kamiennej. Ulica wykonana została jako jednojezdniowa, dwupasmowa. Została ona zwężona do szerokości 6 m. Dzięki uzyskanej przestrzeni po stronie północnej powstały miejsca postojowe. Pas ruchu od strony południowej ma szerokość 3,25 m, natomiast od strony północnej 2,75 m. Przystanek pozostał w tym samym miejscu. Wszystkie elementy przystanku zostały wykonane w stylu nawiązującego do wzornictwa przełomu XIX i XX w. Drzewa zostały posadzone w miejscach wypełnionych mieszanką kamienno-glebową. Wykonany został także automatyczny system nawadniający rośliny. Po obu stronach ulicy zostały posadzone krzewy, rośliny płożące, byliny oraz trawy ozdobne. Dominują jednak rośliny liściaste. Zakres robót objął także remont oraz naprawę kanalizacji, sieci wodnej, sieci gazowej oraz wykonanie sieci grzewczej dla kamienic. Przebudowana została także sieć elektryczna z wymianą istniejącej infrastruktury oświetleniowej.
Na ulicy powstało:
- przystanek z ławkami i koszem,
- 10 stojaków rowerowych,
- 6 ławek ulicznych,
- 7 koszy ulicznych,
- 17 słupów oświetleniowych.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ULICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak przebiegały prace?
I Przetarg został ogłoszony 11 sierpnia 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.31.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 września 2017 r. Nie wpłynęła żadna oferta na pakiet 5 ulic i przestrzeni publicznych.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 8 187 425,90 zł
I przetarg został unieważniony 20 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 8 listopada 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.51.2017
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 grudnia 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych):
- 18 799 320,00 zł - IDS-BUD S.A.
- 24 793 110,00 zł - Kral Sp. z o.o.
- 20 312 924,38 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 11 469 953,84 zł
W II przetargu wybór wykonawcy nastąpił 13 lutego 2018 r.:
- IDS-BUD S.A. - 18 799 320,00 zł
Umowa z firmą IDS-BUD S.A. została podpisana 27 kwietnia 2018 r. na kwotę 18 799 320,00 zł (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych).
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Paweł Chojnacki | tel. 42 638 48 91 | pa.chojnacki@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Izabella Mielczarek | tel. 42 638 64 07 | i.mielczarek@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Izabella Mielczarek, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.