Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Włókiennicza 5
Inwestycja zakończona w grudniu 2021 r.
CO TU POWSTAŁO?
Budynek został całkowicie odnowiony oraz podłączony do centralnego ogrzewania. Mieszkania wyposażono w osobne kuchnie lub aneksy kuchenne. Łazienki zaopatrzono w wanny lub prysznice, ubikację oraz kompletny zestaw baterii. Gruntownemu remontowi została poddana instalacja elektryczna, wodna oraz gazowa. Budynek uzyskał dostęp do sieci światłowodowej. W budynku zainstalowano windę dostosowaną dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach. Nawierzchnia podwórza została wymieniona i odnowiona, wykonano ją z kostki kamiennej. Na podwórku znajdują się ławki, huśtawka typu gniazdo, karuzela oraz piaskownica. Teren ogrodzony został stylizowanym ogrodzeniem z furtką od strony południowej i od strony zachodniej oraz wschodniej. Na wyznaczonych terenach zielonych zostały posadzone krzewy i drzewa, a wokół nich zasiano trawnik. Przy wejściach do budynku oraz przy miejscu spotkań dla mieszkańców, a także przy pergoli śmietnikowej zainstalowano oświetlenie. Ponadto w budynku na parterze wydzielono pomieszczenie na przechowywanie wózków i rowerów dla wszystkich mieszkańców.
W budynku powstało:
- 8 mieszkań komunalnych
- placówka opiekuńczo-wychowawcza
- 2 pracownie artystyczne
- 2 lokale usługowe przeznaczone na wynajem
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Zalecane parametry minimalne do wyświetlenia modelu 3D:
Procesor: Procesor Intel® Core™ i5-6500 GHz lub odpowiedniki. Pamięć RAM: 8 GB.
Przeglądarka: Mozilla Firefox (użycie innej przeglądarki może powodować błędy)
W przypadku próby odtwarzania na innych urządzeniach zalecamy otwieranie na urządzeniach o podobnych parametrach wydajnościowych.
Jak przebiegały prace?
I przetarg został ogłoszony 27 lipca 2017 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-VII.271.82.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 19 września 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (za komplet 5 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7, 11 oraz ul. Wschodniej 54):
- 48 339 416,62 zł - PROCHEM S.A.
- 33 033 787,82 zł – ZAB-BUD Andrzej Zaboklicki
- 24 567 546,85 zł - BUDOMAL Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Rafał Leśniak
Zaplanowana przez Miasto kwota: 24 615 020,00 zł (za komplet 5 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7, 11 oraz ul. Wschodniej 54)
I przetarg został unieważniony 12 października 2017 roku.
II przetarg został ogłoszony 6 grudnia 2017 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-VII.271.141.2017
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 16 stycznia 2018 r. Wpłynęła 1 oferta (za komplet 3 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7):
- 12 999 978,17 zł - BUDOMAL Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane BUDOMAL
Zaplanowana przez Miasto kwota: 12 410 615,84 zł
W II przetargu Wykonawca odstąpił od podpisania umowy.
III przetarg został ogłoszony 26 czerwca 2018 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-II.271.81.2018
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 6 sierpnia 2018 r. Wpłynęły 2 oferty (za komplet 3 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7):
- 18 797 955,48 zł - BUDOMAL Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Rafał Leśniak
- 16 800 000,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 12 419 007,43 zł
Wybór wykonawcy w III przetargu nastąpił 1 października 2018 roku:
- ZAB-BUD Sp. z o.o. - 16 800 000,00 zł (za komplet 3 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7)
Umowa z firmą ZAB-BUD Sp. z o.o. została podpisana 02 listopada 2018 r. na kwotę 16 800 000,00 zł (za komplet 3 kamienic przy ul. Włókienniczej 3, 5, 7).
Teren budowy został przekazany wykonawcy 25 listopada 2019 roku.
Mieszkańcy mogą wprowadzić się od końca grudnia 2021 r.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
koordynacji projektów | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | Anna Szadkowska | tel. 798 733 979 | a.szadkowska@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Izabella Mielczarek | tel. 42 638 64 07 | i.mielczarek@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
placówki opiekuńczo-wychowawczej | Anna Baklińska | tel. 42 638 57 54 | a.baklinska@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Izabellą Mielczarek, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.