Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Skwer na rogu Narutowicza i Kilińskiego
Zarząd Inwestycji Miejskich wystąpił do Instytucji Zarządzającej z prośbą o wyłączenie zadania z umowy o dofinansowanie z uwagi na brak możliwości realizacji inwestycji, szczególnie w kontekście zakończenia terminu Projektu nr 3 do 31.12.2022 r. |
CO POWSTANIE?
Skwer na rogu ulic Kilińskiego i Narutowicza zostanie uporządkowany i będzie wprowadzona dodatkowa zieleń w postaci krzewów i pnączy oraz dekoracyjne oświetlenie, które podkreśli m.n. pięć śliw wiśniowych oraz berberysy czerwone i żółte.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA SKWER
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Jak zaawansowane są prace?
I Przetarg został ogłoszony 11 sierpnia 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.31.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 września 2017 r. Nie wpłynęła żadna oferta na pakiet 5 ulic i przestrzeni publicznych.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 8 187 425,90 zł
I przetarg został unieważniony 20 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 8 listopada 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.51.2017
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 grudnia 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych):
- 18 799 320,00 zł - IDS-BUD S.A.
- 24 793 110,00 zł - Kral Sp. z o.o.
- 20 312 924,38 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 11 469 953,84 zł
W II przetargu wybór wykonawcy nastąpił 13 lutego 2018 r.:
- IDS-BUD S.A. - 18 799 320,00 zł
Przejdź do informacji o wyborze o najkorzystniejszej oferty
Umowa z firmą IDS-BUD S.A. została podpisana 27 kwietnia 2018 r. na kwotę 18 799 320,00 zł (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych).
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Paweł Chojnacki | tel. 42 638 48 91 | pa.chojnacki@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Justyna Gawrońską,, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.