Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają plany związane z przeznaczeniem i wyglądem obiektów (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Wschodnia 35
Zaprojektuj i wybuduj. Trwa realizacja robót. |
Planowany termin zakończenia remontu:
czerwiec 2024 r.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 27 lipca 2017 roku
Numer przetargu: DOA-ZP-VII.271.83.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 15 września 2017 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 10 006 642,52 zł - ZAB-BUD Andrzej Zaboklicki
Zaplanowana przez Miasto kwota: 7 622 328,59 zł
I przetarg został unieważniony 26 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 27 października 2017 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-VII.271.121.2017
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 grudnia 2017 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 8 362 950,00 zł - Przedsiębiorstwo Konserwacji Obiektów Zabytkowych Sławomir Ostrowski
Zaplanowana przez Miasto kwota: 7 622 328,59 zł
Przejdź do informacji z otwarcia oferty
Przejdź do informacji protokołu z otwarcia ofert - zestawienie
II przetarg został unieważniony 28 grudnia 2017 r.
III przetarg został ogłoszony 23 maja 2018 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.13.2018
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 28 czerwca 2018 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 11 990 000,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
- 13 280 265,00 zł - Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowe "IZOLBUD" Sp. z o.o., Erekta Budownictwo Specjalistyczne Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 7 622 328,59 zł
III przetarg został unieważniony 12 lipca 2018 r.
IV przetarg został ogłoszony 16 października 2018 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-II.271.129.2018
W IV przetargu otwarcie ofert nastąpiło 5 grudnia 2018 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 19 065 00,00 zł - PUH Dekorum - Bud Kontrakty Sp. z o.o. Sp. k
Zaplanowana przez Miasto kwota: 7 714 455,43 zł
IV przetarg został unieważniony 27 grudnia 2018 r.
V przetarg został ogłoszony 15 lutego 2019 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-II.271.19.2019
W V przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 marca 2018 r. Wpłynęła 1 oferta niezgodnie z procedurą.
Przejdź do informacji z otwarcia ofert
VI przetarg został ogłoszony 8 kwietnia 2019 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-II.271.37.2019
W VI przetargu otwarcie ofert nastąpiło 17 maja 2019 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 10 949 000,00 zł - Przedsiębiorstwo Budowlane PAGMA-BUD
- 9 758 595,00 zł - Konsorcjum: Firma Projektowo – Budowlana Jan Biernat; INWESTREM Zakład Usług Projektowo – Inwestycyjnych
- 14 850 000,00 zł - Konsorcjum: FHU WarBud Wojciech Wardencki; WarBud Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 7 714 455,43 zł.
Wybór wykonawcy nastąpił 16 lipca 2019 r.:
- Konsorcjum: Firma Projektowo – Budowlana Jan Biernat; INWESTREM Zakład Usług Projektowo – Inwestycyjnych - 9 758 595,00 zł
Umowa została podpisana 16. września 2019
Mieszkańcy będą mogli wprowadzić się w 2024 r.
CO POWSTANIE?
Wszystkie budynki wraz z podwórkiem zostaną całkowicie odnowione oraz podłączone do centralnego ogrzewania. Mieszkania będą wyposażone w osobne kuchnie lub aneksy kuchenne. Łazienki zaopatrzone zostaną w wanny lub prysznice, ubikację oraz kompletny zestaw baterii. Gruntownemu remontowi zostanie poddana instalacja elektryczna, wodna oraz gazowa. Podwórze zostanie pokryte dwoma rodzajami kostki kamiennej. Na wyznaczonym terenie zielonym zostanie zasiany trawnik. Powstaną niewielkie rabaty oraz zostaną zasadzone liczne krzewy. Istniejące drzewa pozostaną w niezmienionej formie, planowane jest nasadzenie jednego dodatkowego.
W budynku powstanie:
- 28 mieszkań komunalnych, w tym 1 dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
- 4 lokale usługowe do wynajęcia
- 2 pracownie artystyczne
- 1 mieszkanie chronione
Na podwórzu powstaną:
- 4 ławki,
- kosze na śmieci,
- altana na odpady,
- altana w formie miejsca do wypoczynku,
- altana w formie parkingu dla wózków i rowerów.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Agnieszka Gajewska | tel. 42 272 64 65 | ag.gajewska@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | Katarzyna Piwońska | tel. 798 732 064 | k.piwonska@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Łukasz Mordęcki | tel. 42 272 61 85 | l.mordecki@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Łukaszem Mordęckim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.