Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają plany związane z przeznaczeniem i wyglądem obiektów (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Sienkiewicza 63
CO TU POWSTAŁO?
W pofabrycznym budynku na piętrach 1-4 wydzielono pomieszczenia biurowe, pracownie artystyczne, lokale usługowe. Na parterze budynku i częściowo w piwnicy powstały lokale gastronomiczne.
Po pełnym remoncie budynku przebudowane zostało również poddasze oraz wymieniono dach i wszystkie instalacje budynku.
Budynek funkcjonalnie połączono z południowym skrzydłem budynku Sienkiewicza 61a. Plac zabaw dla dzieci na Sienkiewicza 63 i strefa przeznaczona dla dzieci i ich matek, które oczekują w hallu recepcyjnym budynku Urzędu Miasta – Sienkiewicza 61a zostały połączone.
Otoczenie budynku zostało uporządkowane i powstał na nim ogólnodostępny skwer. Jest to miejsce rekreacyjne z placem zabaw oraz teren z ogródkami gastronomicznymi.
Jak zaawansowane są prace?
Przetarg został ogłoszony 6 sierpnia 2018 r.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.19.2018
Otwarcie ofert nastąpiło 2 października 2018 r.
Złożona została 1 oferta na kwotę 135 937 847,01 zł (na inwestycję obejmującą remont kamienic Piotrkowska 118, Sienkiewicza 61a i 63 oraz przebudowę pasażu Schillera, płd. części placu Komuny Paryskiej oraz budowę drogi łączącej ul. Nawrot z placem Komuny Paryskiej).
Zaplanowana przez Miasto kwota: 77 034 097,66 zł.
I przetarg został unieważniony 9 października 2018 roku.
II przetarg został ogłoszony 14 maja 2019 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.33.2019
Otwarcie ofert w II przetargu (na dokumentację projektową) nastąpiło 4 lipca 2019 r. Wpłynęło 7 ofert (na dokumentację obejmującą kamienice Piotrkowska 118 i Sienkiewicza 63):
- 1 377 600,00 zł - konsorcjum firm: Studium Sp z o.o., Sp. k. i Studium Sp z o.o.
- 1 685 100,00 zł - Zespół Projektowo - Inwestycyjny Kontrapunkt V- projekt Aleksander Mirek
- 1 186 501,67 zł - Łukasz Szleper SLPROJEKT Sp. z o.o.
- 1 388 000,00 zł - LODROM Sp z o.o.
- 608 850,00 zł - P.H.U. Taros Tadeusz Rostkowski
- 896 645,40 zł - konsorcjum firm: DEMIURG Projekt S.A i DEMIURG Sp z o.o., Sp. k.
- 962 521,89 zł - Eco - Investment Poland Sp z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 1 216 926,56 zł.
W II przetargu wykonawca został wyłoniony 16 sierpnia 2019 r.:
- 608 850,00 zł - P.H.U. "TAROS" Tadeusz Rostkowski
Umowa z firmą P.H.U. "TAROS" Tadeusz Rostkowski została podpisana 24 października 2019 r. na kwotę 608 850,00 zł.
Przetarg został ogłoszony 25 marca 2022 r.
Numer przetargu: DSR-ZP-VIII.271.22.2022
Otwarcie ofert w III przetargu (na prace budowlane) nastąpiło 23 maja 2022 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 28 198 920,00 zł - EBS BUD Sp. z o.o.
- 60 000 000,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
- 35 000 000,00 zł - Pagma-Bud Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 11 546 525,38 zł.
W III przetargu wykonawca został wyłoniony 13 lipca 2022 roku.
- Pagma-Bud Sp. z o.o.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Zalecane parametry minimalne do wyświetlenia modelu 3D:
Procesor: Procesor Intel® Core™ i5-6500 GHz lub odpowiedniki. Pamięć RAM: 8 GB.
Przeglądarka: Mozilla Firefox (użycie innej przeglądarki może powodować błędy)
W przypadku próby odtwarzania na innych urządzeniach zalecamy otwieranie na urządzeniach o podobnych parametrach wydajnościowych.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Beata Pietrzak | tel. 42 638 48 92 | be.pietrzak@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | RON "Centrum" | tel. 42 636 82 92 | roncentrum@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Magdalena Kurlapska-Stelmach | tel. 42 638 64 07 | m.stelmach@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Magdaleną Kurlapską-Stelmach, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.