Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 27 października 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Legionów 37a
Inwestycja zakończona w listopadzie 2023 r.
CO TU POWSTAŁO?
Kamienica przeszła gruntowny remont konserwatorski obejmujący przebudowę mieszkań oraz powstanie lokali handlowo – usługowych w budynku. Podwórko również zostało na nowo zagospodarowane.
Budynek frontowy pełnił funkcję biurowo – usługową z dwoma lokalami usługowymi na parterze.
Pomieszczenia biurowe zostały zlokalizowane na I, II i III kondygnacji.
Ponadto przebudowa objęła budynek dawnej stajni i przybudówki, a w północno-zachodniej części działki wybudowany został budynek węzła cieplnego.
Przeprowadzono również rozbiórkę istniejących garaży i pomieszczenia gospodarczego zlokalizowanych w północno – wschodniej części nieruchomości.
Po remoncie znalazły się:
- w budynku frontowym – lokal gastronomiczny, lokal usługowy, biura na trzech piętrach,
- w budynku prawej oficyny – poddasze mieszkalne, parter przeznaczony na rowerownię oraz pracownię, pozostałe kondygnacje – mieszkania,
- w budynku lewej oficyny – poddasze użytkowe mieszkalne, parter przeznaczony na pomieszczenia pracowni artystycznych, pozostałe kondygnacje – mieszkania,
- w budynku przebudówki - mieszkania,
- w budynku dawnej stajni – pracownia artystyczna.
W budynku powstało:
- 27 mieszkań komunalnych,
- lokal usługowy,
- lokal gastronomiczny,
- 6 biur,
- 4 pracownie artystyczne
Podwórko zostało częściowo utwardzone, powstał przejazd prowadzący od bramy do miejsc parkingowych z kostki kamiennej, pojawiły się chodniki przy elewacjach budynku, zieleń w postaci trawników i niskich drzew, murowane ogrodzenie w północnej granicy działki wraz z pnączami roślinnymi. Ponadto zostało wykonane oświetlenie miejsc parkingowych, jak i pozostałej przestrzeni podwórka.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Zdjęcia kamienicy przed rewitalizacją:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 14 maja 2018 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.3322.9.2018
Przejdź do strony przetargu
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 22 czerwca 2018 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 26 930 152,05 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o
Zaplanowana przez Miasto kwota: 12 531 297,76 zł
I przetarg został unieważniony 11 lipca 2018 r.
II przetarg został ogłoszony 15 października 2018 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.3322.24.2018
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 27 listopada 2018 r. Nie wpłynęła żadna oferta.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 12 531 297,76 zł
II przetarg został unieważniony 9 stycznia 2019 r.ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
III przetarg został ogłoszony 1 marca 2019 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.2621.2.2019
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 15 kwietnia 2018 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 16 440 123,12 zł - SKB S.A.
- 17 656 757,40 zł - Maria Potz "Mosaicon" Sp. z o.o.
- 23 490 000,00 zł - ZAB - BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 12 531 297,76 zł.
Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku III przetargu 19 czerwca 2019 r.
- 16 440 123,12 zł - SKB S.A.
Umowę z SKB S.A. na kwotę 16 440 123,12 zł podpisano 5 listopada 2019 roku.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Agnieszka Pytel-Lutomska | tel. 42 638 51 87 | a.pytel@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Zachód”) | Małgorzata Woźniakiewicz | tel. 798 736 115 | m.wozniakiewicz@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 638 57 29 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Justyną Gawrońską, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.