Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 27 października 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Legionów 44
Inwestycja zakończona w październiku 2023 r.
CO TU POWSTAŁO?
Kamienica przeszła gruntowny remont konserwatorski obejmujący: przebudowę lokali mieszkalnych oraz powstanie lokali handlowo-usługowych, stworzenie placówki opiekuńczo - wychowawczej, świetlicy środowiskowej, a także zagospodarowanie podwórka. W podwórku powstał zieleniec z ławeczkami połączonymi pergolą, w głębi podwórza znalazł się plac zabaw dla dzieci z piaskownicą, pojawiły się dodatkowe ławki, stojaki rowerowe, kosze na śmieci. Ponadto pomiędzy budynkiem frontowym a kotłownią powstały 2 miejsca postojowe. Teren podwórka oświetlono. Południową granicę zamyka nowe murowane ogrodzenie. Teren posesji jest dostępny w całości dla osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach.
Po remoncie i przebudowie znalazły się:
- w budynku frontowym – mieszkania i lokale handlowo-usługowe w parterze, doświetlenie poddasza i zaadaptowanie go na placówkę opiekuńczo-wychowawczą dla 14 podopiecznych w wieku 10-18 lat,
- w budynku lewej oficyny – mieszkania,
- w budynku prawej oficyny – świetlicę środowiskową z dodatkowymi funkcjami terapeutycznymi,
- w budynkach gospodarczych – po ich częściowym rozebraniu i odbudowie, funkcje gospodarcze, powstanie w nich także kotłownia i śmietnik.
W budynku powstały:
- 22 mieszkania komunalne, w w tym 2 przystosowane dla osób z niepełnosprawnością,
- 5 lokali handlowo-usługowych,
- placówka opiekuńczo - wychowawcza,
- świetlica środowiskowa.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 14 maja 2018 r.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.9.2018
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 22 czerwca 2018 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 23 950 500,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 14 398 854,29 zł
I przetarg został unieważniony 11 lipca 2018 r.
II przetarg został ogłoszony 15 października 2018 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.3322.24.2018
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 27 listopada 2018 r. Wpłynęły dwie oferty:
- 24 000 000,00 zł - ZAB BUD Sp. z o.o.
- 15 858 000,00 zł - Przedsiębiorstwo Konserwacji Obiektów Zabytkowych Sławomir Ostrowski
Zaplanowana przez Miasto kwota: 14 398 854,29 zł
Przejdź do informacji z otwarcia ofert
II przetarg unieważniono 24 kwietnia 2019 roku.
Przejdź do informacji o unieważnieniu przetargu.
Wybór najkorzystniejszej oferty unieważniono 12 marca 2019 r.
Przejdź do informacji o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty
Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku II przetargu 9 stycznia 2019 r.
- 15 858 000,00 zł - Przedsiębiorstwo Konserwacji Obiektów Zabytkowych Sławomir Ostrowski
III przetarg został ogłoszony 9 września 2019 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.2621.13.2019
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 30 października 2019 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 14 065 000,00 zł- ZAB-BUD Sp. z o. o.
- 14 851 311,00 zł - Przedsiębiorstwo Konserwacji Obiektów Zabytkowych Sławomir Ostrowski
Zaplanowana przez Miasto kwota: 14 398 854,29 zł.
Wybór wykonawcy nastąpił w wyniku III przetargu 20 grudnia 2019 r.
- 14 065 000,00 zł- ZAB-BUD Sp. z o. o.
Umowa z firmą ZAB-BUD Sp. z o. o. została podpisana 25 lutego 2020 r. na kwotę 14 065 000,00 zł.
Wykonawca opracował dokumentację, uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę w grudniu 2020 r.
Prace budowlane będą mogły się rozpocząć po wykwaterowaniu wszystkich mieszkańców.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Iwona Sosnowska-Kowalska | tel. 42 638 48 92 | i.sosnowska@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Zachód”) | Ewa Kubiak | tel. 798 733 648 | e.kubiak@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 638 57 29 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Mateusz Jędrzejczak | tel. 42 638 40 49 | m.jedrzejczak@uml.lodz.pl |
placówki opiekuńczo-wychowawczej | Anna Baklińska | tel. 42 638 57 54 | a.baklinska@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Justyną Gawrońską, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.