Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Legionów 20
CO TU POWSTAŁO?
Budynki zostały gruntownie wyremontowane i podłączone do centralnego ogrzewana. Jeden z parterowych budynków gospodarczych rozebrano. Instalacja elektryczna, wodna, kanalizacyjna, gazowa i telekomunikacyjna została wymieniona na nową. Wszystkie budynki ocieplono. Mieszkania przebudowano i dostosowano do współczesnych standardów. Zostały wyposażane w osobne kuchnie lub aneksy kuchenne. Łazienki zaopatrzono w wanny lub prysznice, ubikację oraz kompletny zestaw baterii. W jednej z oficyn zamontowano windy. W budynkach zostały odtworzone brakujące balkony i balustrady oraz odnowiono schody. Drzwi i okna wymieniono. Budynki zostały wyposażone w domofony. Przestrzeń podwórza pokryto kostką kamienną. Pojemniki na odpady znajdujące się na podwórzu zostały usunięte, a w zamian za to wydzielono pomieszczenie w jednej z oficyn. Dodatkowo na podwórzu znalazły się ławki i stojaki na rowery. Zainstalowano nowe oświetlenie. W wyznaczonym miejscu zasadzono nowe krzewy, byliny i trawy. Istniejące drzewa zostały zachowane i zabezpieczone, a klomby przebudowane.
W budynku powstało:
- 40 mieszkań komunalnych,
- 1 mieszkanie chronione dla osób z niepełnosprawnościami,
- Miejsce Aktywności Lokalnej,
- 2 lokale usługowe.
Na podwórzu zamontowano:
- 6 ławek,
- 3 stojaki rowerowe.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 15 października 2018 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.3322.24.2018
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 27 listopada 2018 r. Nie wpłynęła żadna oferta.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 19 615 477,56 zł
I przetarg został unieważniony 9 stycznia 2019 r.ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
II przetarg został ogłoszony 1 marca 2019 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.2621.2.2019
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 15 kwietnia 2019 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 35 000 000,00 zł - "MERX" Sp. z o.o.
- 17 343 690,00 zł. - Maria Potz "Mosaicon" Sp. z o.o.
- 21 500 000, 00 zł - ZAB - BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 19 615 477,55 zł
II przetarg został unieważniony 9 stycznia 2019 r. ponieważ złożone oferty przekraczały budżet przeznaczony na remont.
III przetarg został ogłoszony 17 czerwca 2019 r.
Numer postępowania przetargowego: ZIM-DZ.2621.8.2019
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 25 lipca 2019 r. Wpłynęła jedna oferta:
- 19 350 000,00 zł - ZAB - BUD sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 19 615 477,55 zł
W III przetargu wykonawca został wyłoniony 20 sierpnia 2019 roku:
- 19 350 000,00 zł - ZAB-BUD sp. z o.o.
Umowa z firmą ZAB-BUD sp. z o.o. została podpisana 18 października 2019 r. na kwotę 19 350 000,00 zł.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Beata Pietrzak | tel. 42 638 48 92 | be.pietrzak@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Zachód”) | Kamila Mamińska | tel. 798 736 442 | k.maminska@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 272 61 86 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Justyną Gawrońską, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.