Łódź Rewitalizuje

Zaświadczenia - kupno/sprzedaż nieruchomości

W przypadku sprzedaży lub zakupu nieruchomości notariusze proszą o zaświadczenie potwierdzające czy nieruchomość jest położona na obszarze zdegradowanym, na obszarze rewitalizacji oraz na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji.

Czy zaświadczenie zawsze jest potrzebne? NIE

Zaświadczenie wymagane jest TYLKO w dwóch przypadkach:

  • gdy nieruchomość jest położona w obrębie, który jest w całości położony na obszarze rewitalizacji,
  • gdy nieruchomość znajduje się w obrębie, który jest częściowo położony na obszarze rewitalizacji.

Jak sprawdzić czy nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji?

Zapoznaj się poniżej z procedurą występowania o zaświadczenie i z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.

Jak wygląda uzyskiwanie zaświadczenia?

1. POBIERZ I WYPEŁNIJ WNIOSEK

Wypełnij edytowalny wzór wniosku: Pobierz wniosek.

Wniosek można złożyć osobiście POBIERZ WNIOSEK, jak również w formie elektronicznej na adres do e-doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi, a także korzystając z platformy ePUAP (szczegóły w poniższej zakładce „Złóż wniosek”).

Wnioskodawca określa we wniosku sposób odbioru zaświadczenia (szczegóły w zakładce „odbiór zaświadczenia”).
Wniosek należy wypełnić czytelnie drukowanymi literami i podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem.

Wniosek w formie papierowej może złożyć dowolna osoba, co oznacza, że nie musi tego robić osobiście właściciel nieruchomości. Wniosek we własnym imieniu może złożyć każdy np.: notariusz, pośrednik biura nieruchomości, krewny lub znajomy.

Osoby upoważnione odrębnym pełnomocnictwem zobowiązane są dołączyć do wniosku stosowne pełnomocnictwo oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

UWAGA: możliwość złożenia wniosku z wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP do 31 grudnia 2025 r.

2. ZŁÓŻ WNIOSEK

Wniosek może złożyć każdy zainteresowany: na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi, osobiście, listownie z bądź wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP.

Elektronicznie

  1. na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
  2. za pośrednictwem platformy ePUAP  - wniosek uzupełniany w obrębie platformy ePUAP jest przesyłany również za jej pośrednictwem. Przejdź do wniosku zaświadczenia na platformie ePUAP.

Wszelkie załączniki wysyłane za pośrednictwem systemu do doręczeń elektronicznych bądź ePuap (za wyjątkiem potwierdzenia przelewu opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa), muszą być dokumentem elektronicznym podpisanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Niedopuszczalne jest załączanie podpisanych elektronicznie skanów lub zdjęć dokumentów.

Osobiście

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 148/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 1 lutego 2022 r. w sprawie ograniczenia wykonania zadań Urzędu Miasta Łodzi, wszelkie dokumenty kierowane do Urzędu, w tym wnioski o wydanie zaświadczenia czy dana nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji, można składać w następujących lokalizacjach:

  • Piotrkowska 104,
  • Piotrkowska 110,
  • Politechniki 32,
  • Piłsudskiego 100,
  • Krzemieniecka 2B,
  • Zachodnia 47.

Listownie

Przesyłając dokument na adres:

Biuro Rewitalizacji
w Departamencie Prezydenta
Urzędu Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 171
90-447 Łódź

Pobierz edytowalny wzór wniosku POBIERZ WNIOSEK

3. ODBIERZ ZAŚWIADCZENIE

Zaświadczenie będzie gotowe do odbioru po upływie 7 dni kalendarzowych.

UWAGA: od 01.01.2025 r. doręczenie korespondencji nadanej przez Urząd Miasta Łodzi w pierwszej kolejności następuje na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych albo w siedzibie Biura Rewitalizacji

 

Odbiór osobisty

W godzinach pracy Urzędu, w Sekretariacie Biura Rewitalizacji.

Adres:
Biuro Rewitalizacji
ul. Piotrkowska 171
II piętro, pokój 201

Kontakt:
tel. +48 42 638-57-58 lub +48 42 272-63-79
e-mail: rewitalizacja@uml.lodz.pl

Elektronicznie

Zaświadczenie wpłynie na konto w ePUAP, gdy wnioskodawca nie wskazał odbioru osobistego, nie posiada adresu do doręczeń elektronicznych oraz:

  1. korespondencja jest odpowiedzią na wniosek złożony przez ePUAP albo
  2. wnioskodawca poprosił o doręczenie korespondencji na swoje konto w ePUAP

Listownie

Zaświadczenia wysyłane są listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (nie priorytetem), tylko w przypadku braku możliwości doręczenia na adres do doręczeń elektronicznych wnioskodawcy oraz w przypadku zaznaczenia odbioru osobistego braku odbioru zaświadczenia w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku. 
4. OPŁATY

Zaświadczenie wydawane jest bezpłatnie. Opłata skarbowa w wysokości 17 zł pobierana jest wówczas gdy wnioskodawca ustanawia pełnomocnika.

W przypadku, jeśli wnioskodawca działa przez upoważnionego przedstawiciela, oprócz wniosku wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) wraz z dowodem uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł. Powyższa opłata nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:

(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)

Urząd Miasta Łodzi Wydział Podatkowy, ul. Sienkiewicza 61a, 90-009 Łódź Pekao S.A

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

 

 

 

Najczęściej zadawane pytania

Gdzie znajduje się obszar rewitalizacji?

Zasięg obszaru rewitalizacji można sprawdzić na internetowej mapie - Przejdź do mapy!

Instrukcja korzystania z mapy internetowej

1. W prawym górnym rogu kliknij na symbol "Lista warstw", a później wejdź w "Intersit"

2. Przewiń listę i zaznacz znakiem ✓ kategorię: "Obszar rewitalizacji/zdegradowany"

 

Szare zaznaczenie, które się wyświetliło, jest obszarem rewitalizacji. Jeżeli chcesz zobaczyć czy twoja nieruchomość jest nim objęta, przybliż mapę.

Gdzie mogę znaleźć obręb i numer działki?

Jeżeli nie znasz tych numerów, są 2 sposoby by je ustalić:

  • osobista wizyta w Łódzkim Ośrodku Geodezji - ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta na parterze (wypis z ewidencji gruntów i budynków jest wydawany "od ręki" - cena: 25-150 zł w zależności od formy)
  • można sprawdzić na internetowej mapie - Przejdź do mapy!

Uwaga! Ustalanie numeru obrębu i działki na własną rękę jest obarczone ryzykiem błędu. Często występuje współudział w sąsiednich działkach, które są częściami wspólnymi nieruchomości, np. teren wokół budynku we wspólnotach mieszkaniowych.

 

Instrukcja korzystania z mapy internetowej

1. W prawym górnym rogu kliknij na symbol "Lista warstw", a później wejdź w "Intersit"

2. Przewiń listę i zaznacz znakiem ✓ dwie kategorie: "Obręby" oraz "Działki"

3. Powiększ mapę znakiem "+", który jest w górnym lewym rogu ekranu, tak byś widział nieruchomość, która ciebie interesuje

4. Zapisz sobie numer obrębu i działki nieruchomości, który widzisz na mapie

np. "S1-429", oznacza obręb S-1, działka nr 429

Czy jest możliwość szybszego wystawienia zaświadczenia?

Na wydanie zaświadczenia czeka się do 7 dni kalendarzowych.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy zaświadczenie jest już gotowe do odbioru, zadzwoń: tel. +48 42638-52-98 lub +48 42 272-63-79
e-mail: rewitalizacja@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Czy wydanie zaświadczenia kosztuje?

Zaświadczenie jest bezpłatne.

Czy zaświadczenie dotyczy skorzystania przez Miasto z prawa pierwokupu?

Nie. Decyzje w sprawie skorzystania z prawa pierwokupu wydaje Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości:

ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
tel.: +48 (42) 638-47-66 (pok. 464), +48 (42) 638-43-38 (pok. 357)
fax: +48 (42) 638-54-20 (pok. 464)
e-mail: znn@uml.lodz.pl

Zaświadczenie potwierdza czy nieruchomość jest na obszarze zdegradowanym, na obszarze rewitalizacji oraz na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji i jest potrzebne do umowy notarialnej.

DO POBRANIA

Kontakt

W sprawie zaświadczeń najszybciej jest skontaktować się z nami telefonicznie:
tel. +48 42 638 52 98, +48 42 638 57 58 lub +48 42 272 63 79.

Kontakt