- 1 lutego, a więc wczoraj rozpoczęliśmy kampanię informacyjną wśród łodzian, by zachęcić ich do składania wniosków na wymianę pieców. W mieście pojawiły się plakaty w naszych citylightach, reklamy wyświetlą się państwu na telefonach i komputerach. Będziemy je także wyświetlać na monitorach w MPK. Chcemy dotrzeć do łodzian jak najszerzej, chcemy informować o kolejnej edycji naszej akcji.
Wyrzucajmy kopciuchy, ogrzewajmy się gazem, nawet prądem, przyłączajmy do sieci cieplnej, ale nie trujmy siebie, naszych dzieci i wnuków. Mamy 3 mln zł. w budżecie, a na razie złożono wniosków na kwotę ponad 250 tys. zł. Termin mija 15 marca – jest jeszcze blisko półtora miesiąca, by złożyć wniosek i dostać od miasta nawet 80 procent dofinansowania do wymiany pieca na bardziej ekologiczny. Zachęcam raz jeszcze – zgłaszajcie się do urzędu i wysyłajcie wnioski. Pieniędzy nie zabraknie – powiedział I wiceprezydent miasta Łodzi Adam Pustelnik
Łódź walczy ze smogiem - dane liczbowe
Akcja informacyjna:
- posty w miejskich mediach społecznościowych. Profil miasta na Facebooku obserwuje ok. 400 tys. użytkowników – zamieszczony tam przekaz dociera do ok. 70% mieszkańców Łodzi;
- komunikaty na prawie 400 ekranach w łódzkich autobusach i tramwajach;
- akcja informacyjna w mediach – luty/marzec;
- 23 citylighty na terenie całego miasta;
- od 8.01.2021 r. prawie 5 tys. wejść na stronę lodz.pl/smog
Finanse:
- budżet na 2021 r. - 3 mln zł
- kwota zaangażowania na projekty już złożone 2021 r. - 255 tys. zł
- wolne środki do dyspozycji - 2,745 mln zł