Łódź Rewitalizuje

Polecane aktualności

środa, 27 marca 2024

Wielki remont fabryk przy Sienkiewicza. Dwa budynki zyskują nowe życie [ZDJĘCIA]

ML

Dwie zabytkowe fabryki odzyskują blask. Zaglądamy... więcej

POW będzie woonerfem. Zobacz, jak wygląda projekt [WIZUALIZACJE, ZDJĘCIA]

PaŚ

Studenci Uniwersytetu Łódzkiego zaproponowali... więcej

poniedziałek, 25 marca 2024

Remont Legionów. Miasto zaprasza na społeczny odbiór inwestycji [SZCZEGÓŁY]

ML

Wyczekiwany finał remontu Legionów coraz bliżej.... więcej

Nowy mural w Łodzi. W hołdzie kobiecości i siostrzeństwu

Przy ul. Kopernika 53 powstał mural poświęcony kobiecej przyjaźni i siostrzeństwu. Dwie postaci kobiet i florystyczne detale to efekt współpracy łódzkiej marki FIORE oraz artystów z Fundacji Urban Forms - Martyna Gilla i Pawła Ponichtery.

Bohaterki muralu, który powstał przy ul. Kopernika 53 na siedzibie firmy Fiore, to dwie kobiece postaci zatopione w finezyjnym, kwiecistym tle. Są ucieleśnieniem wizji świata stworzonego przez kobiety i dla kobiet, subtelnego, pełnego wsparcia i kobiecej solidarności.

– Kobiecość i siostrzeństwo, wokół tych zasad zbudowana jest filozofia naszej marki, a projekt muralu znakomicie te wartości oddaje – wyjaśnia Agnieszka Mantusz, właścicielka marki. 

Sztuka miejska bez krzykliwości

Projekt muralu to dzieło dwójki młodych artystów związanych z Łodzią – Martyna Gilla i Pawła Ponichtery. Pierwszy zdobył uznanie m.in. dzięki udziałowi przy tworzeniu muralu przy ul. Targowej 55. Drugi w swoich pracach łączy realizm z figuralną abstrakcją, a od kilku lat organizuje warsztaty rysunkowe Pro-Pose.

– Przestrzeń miasta cały czas się zmienia i to, jak będzie wyglądać zależy od wielu elementów. Dlatego szczególnie cieszy nas każda współpraca ze światem biznesu, który coraz częściej angażuje się w świadomie kreowanie dobrej miejskiej przestrzeni – mówi Teresa Latuszewska-Syrda, prezes Fundacji Urban Forms i dodaje, że nowy mural subtelnie, po kobiecemu, wpisuje się w otaczający go miejski krajobraz. – Nie ma tu krzykliwości, agresywnych barw. Zgodnie z najnowszymi trendami, odwołującymi się do ekologii życia w mieście sztuka miejska ma wpasować się w miejsce, w którym powstaje, wzbogacać je, a nie przyćmić skalą i kolorem – wyjaśnia.

______

FIORE to łódzka marka specjalizująca się w produkcji rajstop, pończoch i skarpet od 1998 roku. Zespół współtworzący markę składa się w 70% z kobiet, a kobiecy punkt widzenia to klucz, który marka wykorzystuje interpretując modę i pojawiające się trendy.

Fundacja Urban Forms w ciągu kilkunastu lat działalności doprowadziła do powstania ponad 150 murali, instalacji i mniejszych obiektów sztuki w przestrzeni publicznej Łodzi, wielu miast w Polsce, a nawet w Magnitogorsku.

Kontakt