Łódź Rewitalizuje

Polecane aktualności

wtorek, 30 kwietnia 2024

Nowe przystanki na Zachodniej prawie gotowe. MPK Łódź zmieni trasy [ZDJĘCIA]

ML

W ramach przebudowy ul. Legionów powstają nowe... więcej

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Zielony plac Wolności tętni życiem! Łodzianie pokochali go po metamorfozie

Zielony plac Wolności tętni życiem! Łodzianie pokochali go po metamorfozie [ZDJĘCIA]

ML

Przebudowa placu Wolności to przede wszystkim... więcej

piątek, 26 kwietnia 2024

Duże zainteresowanie wizytami „Mobilnego Urzędnika". Kto z nich korzysta?

Mobilni urzędnicy odwiedzili pierwszych 10 łodzian i mają zaplanowane kolejne wizyty. Pracownicy Biura Rzecznika ds. Niepełnosprawnych oraz Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami przychodzą do domów osób, które w związku ze swoją niepełnosprawnością czy chorobą nie byłyby w stanie same dotrzeć do Urzędu Miasta Łodzi.

Na zdjęciu mobilny urzędnik na przed siedziba Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Piotrkowskiej.

– Wprawdzie zgłoszenia mieliśmy przyjmować od 1 lutego, a do domów mieszkańców ruszyć 15 lutego, ale telefony do biura rozdzwoniły się natychmiast po tym, jak ogłosiliśmy, że w Łodzi będzie taka usługa. A sprawy okazały się niecierpiące zwłoki. Odwiedziliśmy więc już pierwszych 10 osób, a na ten tydzień mamy zaplanowane wizyty u czwórki kolejnych – mówi Katarzyna Tręda-Pisera, łódzki rzecznik niepełnosprawnych.

Do kogo przyjdzie „Mobilny Urzędnik"?

Pomoc skierowana jest w szczególności do osób, które mają znaczny stopień niepełnosprawności, choroby neurologiczne, ograniczoną możliwość swobodnego poruszania się, która uniemożliwia samodzielną wizytę w urzędzie miasta. Do takich mieszkańców po telefonicznym uzgodnieniu wizyty przyjedzie urzędnik, który pomoże wypełnić dokumenty, zawiezie je sam do urzędu.

Do wszystkich, którzy poproszą o pomoc, trafi pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych. Pomoże m.in. przy wydaniu Łódzkiej Karty Bez Barier, która uprawnia do szeregu ulg i zniżek dla osób z niepełnosprawnościami, przy przyjęciu wniosku o abonament parkingowy, przy skorzystaniu z projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami. Pracownik Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami będzie zaś służył pomocą przy zakładaniu i potwierdzaniu profilu zaufanego, co usprawnia sprawy urzędowe i pozwala załatwiać je bez wychodzenia z domu. Możliwa jest też pomoc w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego czy zgłoszenie do innej instytucji każdego problemu, z jakim zwróci się odwiedzany mieszkaniec.

Jak umówić się na wizytę?

Wystarczy zadzwonić na numer tel. (42) 638 45 40, do oddziału do spraw osób niepełnosprawnych i umówić się na wizytę. Wizyty mobilnego urzędnika są umawiane na wtorki i czwartki.

Kontakt