Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Wschodnia 52
Inwestycja zakończona w listopadzie 2023 r.
CO TU POWSTAŁO?
Budynek został całkowicie odnowiony oraz podłączony do centralnego ogrzewania. Mieszkania wyposażono w osobne kuchnie lub aneksy kuchenne. Łazienki zaopatrzone zostały w wanny lub prysznice, ubikację oraz kompletny zestaw baterii. Gruntownemu remontowi została poddana instalacja elektryczna, wodna oraz gazowa. Budynek uzyskał dostęp do sieci światłowodowej. Na podwórku znalazły się ławki, trzepak oraz altany jako miejsca spotkań dla mieszkańców. Nawierzchnia podwórza została wymieniona i odnowiona. Wykonano ją z kostki kamiennej i płyt betonowych. Na wyznaczonych terenach zielonych zostały posadzone krzewy, rośliny pnące oraz drzewo, a wokół nich zasiano trawnik. Dla pnączy powstał trejaż na altanie śmietnikowej. Ponadto powstały budki lęgowe dla jerzyków oraz innych gatunków ptaków.
W budynku powstało:
- 18 mieszkań komunalnych
- 6 lokali usługowych przeznaczonych na wynajem
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 26 lipca 2017 roku:
Numer przetargu: DOA-ZP-VIII.271.49.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 19 września 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (na pakiet 4 kamienic przy ul. Włókienniczej 2, 4 oraz ul. Wschodniej 50, 52):
- 40 882 842,14 zł - ZAB-BUD Andrzej Zaboklicki
- 44 819 635,48 zł - Mosty Łódź S.A.
- 30 894 607,41 zł - Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane BUDOMAL Rafał Leśniak
Zaplanowana przez Miasto kwota: 31 031 763,83 zł
I przetarg został unieważniony 28 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 20 lutego 2018 roku:
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.13.2018
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 16 kwietnia 2018 r. Wpłynęła 1 oferta (na pakiet 3 kamienic przy ul. Wschodniej 50, 52 i ul. Włókienniczej 2):
- 38 595 814,07 zł - Mosty Łódź S.A.
W II przetargu wykonawca został wyłoniony 12 czerwca 2018 r.:
Mosty Łódź S.A. - 38 595 814,07 zł
Umowa z firmą Mosty Łódź S.A. została podpisana 28 września 2018 r. na kwotę 38 595 814,07 zł. (na pakiet 3 kamienic przy ul. Wschodniej 50, 52 i ul. Włókienniczej 2).
W dniu 18.02.2020 r. Zamawiający odstąpił od umowy z Wykonawcą, z uwagi na przerwanie przez niego realizacji robót. Z uwagi na fakt, iż Wykonawca wykonał dokumentację projektową, trwały prace nad przejęciem praw autorskich do dokumentacji. Przeprowadzono inwentaryzację prac prowadzonych do dnia 18.02.2020 przez Wykonawcę.
Przetarg został ogłoszony 3 lipca 2020 roku:
Numer przetargu: ZIM-DZ.2621.9.2020
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 14 stycznia 2021 r. Wpłynęło 5 ofert:
- 19 390 000,00 zł - Konsorcjum Firm: VARITEX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA i VARITEX CONSTRUCTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- 16 544 970,80 zł - "BUDOMAL" PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWO BUDOWLANE RAFAŁ LEŚNIAK
- 11 890 800,00 zł - PAGMA-BUD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
- 12 878 400,00 zł - ZAB-BUD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- 13 695 300,00 zł - ZAKŁAD REMONTOWO-BUDOWLANY "AMER-BUD" JABŁOŃSCY SPÓŁKA JAWNA
Zaplanowana przez Miasto kwota: 10 500 438,10 zł
Wybór wykonawcy w przetargu nastąpił 23 lutego 2021 roku:
- PAGMA-BUD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA - 11 890 800,00 zł
W dniu 27.04.2021 r. podpisano umowę na realizację zadania. Realizacja zadania przewidziana jest na 16 miesięcy.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
szczegółów i harmonogramu remontu | Agnieszka Stachowicz-Kassyańska | tel. 42 272-64-99 | a.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. (42) 638-48-85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | Agnieszka Skibińska | tel. 798 734 702 | a.skibinska@zlm.lodz.pl |
lokali użytkowych | Mateusz Jędrzejczak | tel. 42 638 40 49 | m.jedrzejczak@uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Izabella Mielczarek | tel. 42 638 64 07 | i.mielczarek@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Izabellą Mielczarek, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.