Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości robienia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Ulica Podrzeczna i ulica Wolborska (na odcinku Nowomiejska - Franciszkańska)
Zadanie wyłączone z Projektu 4 ROCŁ. "Zaprojektuj": trwa opracowanie dokumentacji projektowej. |
Zadanie zostanie wykonane, lecz nie w ramach programu rewitalizacji. |
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ULICA
Zdjęcia ulic przed rewitalizacją:
Jak zaawansowane są prace?
Przetarg (na wykonanie dokumentacji projektowej) został ogłoszony 21 lutego 2020 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.2621.1.2020
Otwarcie ofert nastąpiło 22 kwietnia 2020 r. Wpłynęło 5 ofert (na część II zamówienia):
- 196 800,00 zł -Pracownia Drogowa Wojciech Sobolewski
- 166 050,00 zł - Polska Inżynieria Sp. z o.o.
- 339 849,00 zł - Konsorcjum firm: mamArchitekci Sp. z o.o. i a2p2 architecture&planning Monika Arczyńska
- 257 685,00 zł - Konsorcjum firm: Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz
- 141 450,00 zł - Konsorcjum firm: Public Road – Pracownia Projektowa Artur Siwczyk i Tomasz Stanisław Wąs – Pracownia Architektoniczna
Zaplanowana przez Miasto kwota: II część: 136 837,95 zł (opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania „Przebudowa ulic Podrzecznej i Wolborskiej na odcinku od ul. Nowomiejskiej (bez skrzyżowania) do ul. Franciszkańskiej (bez skrzyżowania)”
Wybór wykonawcy nastąpił 9 lipca 2020 r.:
- 141 450,00 zł - Konsorcjum firm: Public Road – Pracownia Projektowa Artur Siwczyk i Tomasz Stanisław Wąs – Pracownia Architektoniczna
Umowa z konsorcjum firm: Public Road – Pracownia Projektowa Artur Siwczyk i Tomasz Stanisław Wąs – Pracownia Architektoniczna została podpisana 27 lipca 2020 r. na kwotę 141 450,00 zł (za przygotowanie dokumentacji projektowej).
II przetarg (na prace budowlane) został ogłoszony 27 września 2021 roku.
Numer przetargu: DSR-ZP-VIII-271.23.2021
Otwarcie ofert nastąpiło 3 listopada 2021 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 7 896 600,00 zł - MMK-INŻ. Sp. z o.o.
- 10 764 524,46 zł - Zakład Remontowo Drogowy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
- 18 450 000,00 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 3 290 790,48 zł („Przebudowa ulic Podrzecznej i Wolborskiej na odcinku od ul. Nowomiejskiej (bez skrzyżowania) do ul. Franciszkańskiej (bez skrzyżowania)”
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił 18. lutego 2022 roku.
Przejdź do informacji z wyboru najkorzystniejszej oferty
27 maja 2022 roku nastąpiło unieważnienie postępowania na skutek odstąpienia wykonawcy od podpisania umowy.
Pismem z dnia 26.04.2022 r. wybrany Wykonawca MMK-INŻ.Sp. z o.o., ul. Piotrkowska 173 lok. 110, 90-447 Łódź poinformował, iż odstępuje od podpisania umowy.
Kolejna najniższa oferta - Na dzień 27.04.2022 r. najwyżej oceniona została oferta złożona przez Wykonawcę STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków na kwotę 8.950.000,00 PLN brutto.
Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 7.896.600,00 PLN brutto. Oznacza to, że cena ww. oferty przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
III przetarg (na prace budowlane) został ogłoszony 27 września 2021 roku.
Numer przetargu: DSR-ZP-III.271.47.2022
Otwarcie ofert nastąpiło 29 lipca 2022 roku. Wpłynęły 2 oferty:
- 19 900 000,00 zł - Konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Lantania SA
- 14 246 744,32 zł - Larkbud Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 3 290 790,48 zł
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Iwona Lato | tel. 42 272 62 47 | i.lato@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Łukasz Mordęcki | tel. 42 272 61 85 | l.mordecki@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Łukaszem Mordęckim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.