Łódź Rewitalizuje

Polecane aktualności

wtorek, 30 kwietnia 2024

Nowe przystanki na Zachodniej prawie gotowe. MPK Łódź zmieni trasy [ZDJĘCIA]

ML

W ramach przebudowy ul. Legionów powstają nowe... więcej

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Zielony plac Wolności tętni życiem! Łodzianie pokochali go po metamorfozie

Zielony plac Wolności tętni życiem! Łodzianie pokochali go po metamorfozie [ZDJĘCIA]

ML

Przebudowa placu Wolności to przede wszystkim... więcej

piątek, 26 kwietnia 2024

Nowy mural w Łodzi. W hołdzie kobiecości i siostrzeństwu

Przy ul. Kopernika 53 powstał mural poświęcony kobiecej przyjaźni i siostrzeństwu. Dwie postaci kobiet i florystyczne detale to efekt współpracy łódzkiej marki FIORE oraz artystów z Fundacji Urban Forms - Martyna Gilla i Pawła Ponichtery.

Bohaterki muralu, który powstał przy ul. Kopernika 53 na siedzibie firmy Fiore, to dwie kobiece postaci zatopione w finezyjnym, kwiecistym tle. Są ucieleśnieniem wizji świata stworzonego przez kobiety i dla kobiet, subtelnego, pełnego wsparcia i kobiecej solidarności.

– Kobiecość i siostrzeństwo, wokół tych zasad zbudowana jest filozofia naszej marki, a projekt muralu znakomicie te wartości oddaje – wyjaśnia Agnieszka Mantusz, właścicielka marki. 

Sztuka miejska bez krzykliwości

Projekt muralu to dzieło dwójki młodych artystów związanych z Łodzią – Martyna Gilla i Pawła Ponichtery. Pierwszy zdobył uznanie m.in. dzięki udziałowi przy tworzeniu muralu przy ul. Targowej 55. Drugi w swoich pracach łączy realizm z figuralną abstrakcją, a od kilku lat organizuje warsztaty rysunkowe Pro-Pose.

– Przestrzeń miasta cały czas się zmienia i to, jak będzie wyglądać zależy od wielu elementów. Dlatego szczególnie cieszy nas każda współpraca ze światem biznesu, który coraz częściej angażuje się w świadomie kreowanie dobrej miejskiej przestrzeni – mówi Teresa Latuszewska-Syrda, prezes Fundacji Urban Forms i dodaje, że nowy mural subtelnie, po kobiecemu, wpisuje się w otaczający go miejski krajobraz. – Nie ma tu krzykliwości, agresywnych barw. Zgodnie z najnowszymi trendami, odwołującymi się do ekologii życia w mieście sztuka miejska ma wpasować się w miejsce, w którym powstaje, wzbogacać je, a nie przyćmić skalą i kolorem – wyjaśnia.

______

FIORE to łódzka marka specjalizująca się w produkcji rajstop, pończoch i skarpet od 1998 roku. Zespół współtworzący markę składa się w 70% z kobiet, a kobiecy punkt widzenia to klucz, który marka wykorzystuje interpretując modę i pojawiające się trendy.

Fundacja Urban Forms w ciągu kilkunastu lat działalności doprowadziła do powstania ponad 150 murali, instalacji i mniejszych obiektów sztuki w przestrzeni publicznej Łodzi, wielu miast w Polsce, a nawet w Magnitogorsku.

Kontakt