Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Droga łącząca ul. Sienkiewicza z ul. Wschodnią
CO TU POWSTAŁO?
Ulice Sienkiewicza i Wschodnia zostały połączone poprzez przebicie kwartału ulic Narutowicza-Sienkiewicza-Traugutta-Piotrkowska. Usprawniło to komunikację w rejonie skrzyżowania ulic Sienkiewicza i Narutowicza oraz pozwoliło na wprowadzenie nowych funkcji wewnątrz dotychczas niezagospodarowanego kwartału.
Wzdłuż jezdni powstały chodniki ze zjazdami do posesji. Na ulicy pojawiły się nowe, ozdobne latarnie, ławki i kosze na śmieci. Zieleń uporządkowano i posadzono nowe rośliny. Niektóre korony drzew zostały oświetlone. Dekoracyjne oświetlenie pojawiło się również w ogrodzeniach zieleńców. Zainstalowano także stojaki na rowery. Powstały dwie nowe przestrzenie publiczne dla mieszkańców z dużą ilością zielni, pergolami, fontanną i ławkami. Całą przestrzeń przystosowano do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jak zaawansowane są prace?
Przetarg został ogłoszony 17 kwietnia 2018 r.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.8.2018
Otwarcie ofert nastąpiło 12 czerwca 2018 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 27 675 000,00 zł - IDS - BUD S.A.
- 41 256 464,53 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 15 754 182,77 zł
W przetargu wybór wykonawcy nastąpił 3 sierpnia 2018 r.:
- IDS - BUD S.A. - 27 675 000,00 zł
Umowa z firmą IDS - BUD S.A. na kwotę 27 675 000,00 zł (za realizację pakietu dróg uzupełniających: połączenia ul. Sienkiewicza z ul. Wschodnią, ul. Traugutta z ul. Tuwima, łączników do ul. Sienkiewicza oraz Kilińskiego od nowo powstałych ulic) została podpisana 26 października 2018 roku.
IDS-BUD, generalny wykonawca inwestycji, złożył wniosek o ogłoszenie upadłości w pierwszym kwartale 2022 r.
II przetarg został ogłoszony 17 sierpnia 2022 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.2621.19.2022
Otwarcie ofert nastąpiło 18 października 2022 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 13 963 256,74 zł (na zadanie 1 budowę jezdni oraz chodników z infrastrukturą) - DB Construct Sp. z o.o.
- 18 411 479,17 zł (na zadanie 1 budowę jezdni oraz chodników z infrastrukturą) - konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Lantania SA – Partner konsorcjum
- 43 307 013,65 zł (na zadanie 1 budowę jezdni oraz chodników z infrastrukturą) i 6 150 010,23 zł (na zadanie 2 – przebudowę terenu przylegającego do projektowanego pasa drogowego) - Przedsiębiorstwa Robót Drogowych S.A
Zaplanowana przez Miasto kwota:10 163 692,18 zł (część 1 zamówienia)
Postępowanie zostało unieważnione 11 listopada 2022 roku ponieważ złożona oferta z cenami ofertowymi w zakresie poszczególnych części zamówienia przewyższała kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Informacja o unieważnieniu postępowania
Przetarg został ogłoszony 25 stycznia 2023 r.
Numer przetargu: ZIM-DZ.2621.2.2023
Otwarcie ofert w III przetargu nastąpiło 22 lutego 2023 roku. Wpłynęły 3 oferty:
- 15 554 128,46 zł - DB CONSTRUCT Sp. z o.o.
- 13 840 758,47 zł - Balzola Polska Sp. z o.o.
- 14 661 421,97 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Wybór wykonawcy nastąpił 27 marca 2023 r.:
- Balzola Polska Sp. z o.o. - 13 840 758,47 zł
ZOBACZ JAK WYGLĄDA DROGA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje zmian
Zalecane parametry minimalne do wyświetlenia modelu 3D:
Procesor: Procesor Intel® Core™ i5-6500 GHz lub odpowiedniki. Pamięć RAM: 8 GB.
Przeglądarka: Mozilla Firefox (użycie innej przeglądarki może powodować błędy)
W przypadku próby odtwarzania na innych urządzeniach zalecamy otwieranie na urządzeniach o podobnych parametrach wydajnościowych.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Iwona Lato | tel. 42 272 62 47 | i.lato@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 638 57 29 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Justyna Gawrońską,, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.