Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Narutowicza 12
Inwestycja zakończona w grudniu 2020 r.
CO POWSTAŁO?
Budynek został gruntownie wyremontowany i podłączony do sieci ciepłowniczej. Zachował on swoją dotychczasową funkcję: w budynku znajdują się lokale usługowe oraz mieszkania, w tym dwa chronione dla osób wychodzących z pieczy zastępczej. Cześć oficyny została nadbudowana. Zmieniło się także podwórko. Wymieniono nawierzchnię. Pojawiła się zieleń, a wzdłuż jednej ze ścian wyodrębniony został pas na rośliny pnące.
W budynku powstało:
- 11 mieszkań komunalnych,
- 2 mieszkania chronione dla osób wychodzących z pieczy zastępczej,
- 6 lokali użytkowych.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Zalecane parametry minimalne do wyświetlenia modelu 3D:
Procesor: Procesor Intel® Core™ i5-6500 GHz lub odpowiedniki. Pamięć RAM: 8 GB.
Przeglądarka: Mozilla Firefox (użycie innej przeglądarki może powodować błędy)
W przypadku próby odtwarzania na innych urządzeniach zalecamy otwieranie na urządzeniach o podobnych parametrach wydajnościowych.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak przebiegały prace?
Przetarg został ogłoszony 9 maja 2018 r..
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.12.2018
Otwarcie ofert nastąpiło 26 czerwca 2018 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 14 888 700,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
- 13 958 700,00 zł - Przedsiębiorstwo Konserwacji Obiektów Zabytkowych Sławomir Ostrowski
Zaplanowana przez Miasto kwota: 11 004 810,00 zł
W przetargu wybór wykonawcy nastąpił 10 sierpnia 2018 r.:
- ZAB BUD Sp. z o.o. - 14 888 699,82 zł
Umowa z firmą ZAB BUD Sp. z o.o. została podpisana 20 listopada 2018 r.
W maju 2020 r. planowane jest zakończenie prac remontowych.
Mieszkańcy będą mogli wprowadzić się w 2020 r.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | Monika Kowalczyk | 510 928 838 | monika.kowalczyk@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 638 57 29 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Mateusz Jędrzejczak | tel. 42 638 40 49 | m.jedrzejczak@uml.lodz.pl |
mieszkań chronionych | Anna Baklińska | tel. 42 638 57 54 | a.baklinska@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Justyna Gawrońską,, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.