Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości robienia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Ulica Ogrodowa i ulica Północna (na odcinku Zachodnia - Kilińskiego)
CO TU POWSTAŁO?
Po południowej stronie został wykonany chodnik dla pieszych z dopuszczeniem ruchu rowerowego o szerokości 4,3÷5,3 m. Północna strona od ul. Zachodniej do ul. Nowomiejskiej posiada ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m. Jest on oddzielony od jezdni pasem zieleni (3,75 m). Strefy ruchu pieszo-rowerowego wykonano z kostki kamiennej. Od ul. Nowomiejskiej do ul. Franciszkańskiej chodnik wraz ze ścieżką rowerową (nawierzchnia asfaltowa) ma szerość 2 m i jest oddzielony od jezdni 2,5 m pasem zieleni. Jezdnia została wykonana, jako dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Rozdziela je zielone torowisko tramwajowe. Szerokość pasów ruchu zwężono do 2,75 m i 3,25 m, natomiast torowiska do 6,8 m. Zwężenia pozwoliły wygospodarować dodatkową przestrzeń dla pieszych oraz rowerzystów. Nowe drzewa posadzono w miejscach wypełnionych mieszanką kamienno-glebową. Wykonany został także automatyczny system nawadniający rośliny. Po obu stronach ulicy posadzono krzywy, pnącza, byliny i rośliny płożące. Pojawiły się również trawy ozdobne. Dominują rośliny liściaste. Elementy przystanku zostały wykonane w stylu z XIX i XX w. Zakres robót objął remont oraz naprawę kanalizacji, sieci wodnej, sieci gazowej oraz zabezpieczenie sieci grzewczej. Przebudowana została także sieć elektryczna z wymianą istniejącej infrastruktury oświetleniowej.
Na ulicy powstało:
- 7 wiat przystankowych z ławkami i koszami,
- 60 stojaków rowerowych,
- 40 ławek ulicznych,
- 32 kosze uliczne,
- 250 metrów pergoli wraz ze zintegrowanymi ławkami,
- 1 komplet gablot Systemu Informacji Miejskiej.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 9 listopada 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.50.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 28 grudnia 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (na komplet 6 ulic łącznie):
- 78 942 228,95 zł - Mosty Łódź S.A.
- 88 999 725,00 zł - IDS-BUD S.A.
- 89 206 749,89 zł - Konsorcjum: Progreg Infracity Sp. z o.o., MPK Łódź Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo drogowo-budowlane KEMY Sp. z o.o., KRAL Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 44 721 728,18 zł (na komplet 6 ulic łącznie)
II przetarg został ogłoszony 15 maja 2018 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.10.2018
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 9 sierpnia 2018 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 64 812 198,12 zł - Mosty Łódź S.A.
- 49 792 000,00 zł - konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo - Budowlane "Kemy" Sp. z o.o., LARKBUD Sp. z o.o., PROGREG Infracity Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 23 939 732,67 zł
II przetarg został unieważniony 9 listopada 2018 r.:
Przejdź do ogłoszenia o unieważnieniu postępowania
Wybór wykonawcy nastąpił 10 października 2018 r.:
- 49 792 000,00 zł - konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo - Budowlane "Kemy" Sp. z o.o., LARKBUD Sp. z o.o., PROGREG Infracity Sp. z o.o.
III przetarg został ogłoszony 19 kwietnia 2019 roku.
Zamówienie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej.
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.22.2019
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 10 czerwca 2019 r.
Postępowanie zostało unieważnione 25. czerwca 2019 r.
IV przetarg (na wykonanie dokumentacji projektowej) został ogłoszony 15 lipca 2019 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.55.2019
W IV przetargu otwarcie ofert nastąpiło 29 sierpnia 2019 roku. Wpłynęły 3 oferty:
- 1 143 900,00 zł - Progreg Sp. z o.o.
- 922 500,00 zł - Polska Inżynieria Sp. z o.o
- 1 084 860,00 zł - Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu
Zaplanowana przez Miasto kwota: 988 844,44 PLN zł
Wybór wykonawcy nastąpił 25 czerwca 2019 r.:
- 922 500,00 zł - Polska Inżynieria Sp. z o.o
Umowa z firmą Polska Inżynieria Sp. z o.o. została podpisana 24 października 2019 roku.
Po zakończeniu opracowania dokumentacji zostanie ogłoszone postępowanie na realizację inwestycji
V przetarg został ogłoszony 29 grudnia 2020 roku.
Numer przetargu: DSR-ZP-II.271.59.2020
W V przetargu otwarcie ofert nastąpiło 17 marca 2021 r. Wpłynęło 5 ofert:
- 47 572 870,00 zł - Trakcja S.A.
- 56 580 000,00 zł - konsorcjum firm: KRAL sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane KEMY” sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY” sp. z o.o., SPAW-TOR sp. z o.o. sp.k.
- 56 654 628,60 zł - Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR -KRAK” Sp.
- 76 777 777,77 zł - WŁODAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka
komandytowa - 50 155 418,19 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 22 998 640,12 zł
Przetarg został unieważniony 22 marca 2021 roku.
VI przetarg został ogłoszony 13 kwietnia 2021 roku.
Numer przetargu: DSR-ZP-II.271.33.2021
W VI przetargu otwarcie ofert nastąpiło 23 lipca marca 2021 r. Wpłynęło 5 ofert:
- 56 184 084,38 zł - TORPOL S.A
- 58 828 485,68 zł - Trakcja S.A.
- 61 280 820,89 zł - ZUE S.A.
- 60.546.380,26 zł - Konsorcjum firm: KRAL sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY” sp. z o.o. i ART IN ENERGY sp. z o.o.
- 71 576 550,80 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 24 455 288,36 zł
Wybór wykonawcy w VI przetargu nastąpił 8 października 2021 r.:
- 58 828 485,68 zł - Trakcja S.A.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ULICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Paweł Chojnacki | tel. 42 638 48 91 | pa.chojnacki@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Łukasz Mordęcki | tel. 42 272 61 85 | l.mordecki@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Łukaszem Mordęckim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.