Choć będące w dobrym stanie jezdnia i torowisko nie będą przebudowywane, to w związku ze wspomnianymi pracami rewitalizacyjnymi, od 1 do 21 marca linie tramwajowe nr 1, 15 i 17, jeżdżące ulicą Pomorską, zmienią swoje trasy. Inaczej pojadą też autobusy linii 86AB, 96C i N4A. Zmianie ulegną również rozkłady jazdy linii 57 i 85AB.
I tak, linia tramwajowa nr 1 w kierunku Dworca Łódź Chojny pojedzie z Helenówka, ulicami Zgierską, placem Kościelnym, ulicą Wojska Polskiego, ulicą Franciszkańską i ulicą Jana Kilińskiego aż do wspomnianej krańcówki.
Linia tramwajowa nr 15 w kierunku Stoków prowadzić będzie z krańcówki Chojny-Kurczaki przez: ulicę Rzgowską, ulicę Ignacego Paderewskiego, aleję Politechniki, ulicę Stefana Żeromskiego, ulicę Gdańską, ulicę Legionów, ulicę Zachodnią, ulicę Ogrodową, ulicę Północną, ulicę Jana Kilińskiego, ulicę Pomorską, działki i ulicę Telefoniczną, ulicę Giewont, kończąc swój bieg na krańcówce na Stokach.
Linia tramwajowa nr 17 w kierunku zajezdni na ulicy Telefonicznej pojedzie: z krańcówki Chocianowice IKEA przez ulicę Pabianicką, aleję Politechniki, ulicę Stefana Żeromskiego, ulicę Gdańską, ulicę Legionów, ulicę Zachodnią, ulicę Ogrodową, ulicę Północną, ulicę Jana Kilińskiego, ulicę Pomorską, działki i kończąc swój kurs we wspomnianej zajezdni na ulicy Telefonicznej.
Linie autobusowe nr 86A i 86B także zmienią swoje trasy. W kierunku dworca Łódź Fabryczną wyruszą z retkińskiej krańcówki przy ulicy Janusza Kusocińskiego, by później pojechać przez: ulicę ks. Jerzego Popiełuszki, ulicę Maratońską, aleję ks. bp. Władysława Bandurskiego, aleję Włókniarzy, ulicę Andrzeja Struga, ulicę Lucjana Żeligowskiego, ulicę 6 Sierpnia, ulicę Stefana Żeromskiego, ulicę Adama Próchnika, ulicę Zachodnią, ulicę Zieloną, ulicę Gabriela Narutowicza, aleję Rodziny Scheiblerów, aleję Rodziny Poznańskich, kończąc swój bieg przy dworcu Łódź Fabryczna.
Pojazdy linii autobusowej nr 96C, zmierzające na Janów, przejadą następującą trasą: z krańcówki Teofilów Rojna przez ulicę Rojną, ulicę Traktorową, ulicę Aleksandrowską, ulicę Bolesława Limanowskiego, ulicę Jana Pawła Woronicza, ulicę Wielkopolską, ulicę Lutomierską, ulicę Zachodnią, ulicę Ogrodową, ulicę Północną, ulicę Jana Kilińskiego, ulicę Rewolucji 1905 roku, ulicę Seweryna Sterlinga, plac Henryka Dąbrowskiego, ulicę Gabriela Narutowicza, ulicę Stefana Kopcińskiego, aleję Edwarda Śmigłego-Rydza, aleję Józefa Piłsudskiego, ulicę Rokicińską, ulicę Wałową, ulicę Widzewską, ulicę Lodową, ulicę Stanisława Przybyszewskiego, aleję Książąt Polskich, ulicę Zakładową, aleję Hetmańską do krańcówki na Janowie.
Krótkotrwale zmieni też trasę nocna linia autobusowa nr N4A, która w nocy z 28 lutego na 1 marca miast jechać ulicą Pomorską, a później ulicą Rewolucji 1905 roku, skręci w ulicę Ogrodową i Północną, by nimi dojechać do ulicy Źródłowej i wrócić na swą zwyczajową trasę.
Zmiany tras, spowodowane rewitalizacją ulicy Pomorskiej, sprawiły, iż uruchomione zostaną także dodatkowe przystanki autobusowe, przy skrzyżowaniu ulic Seweryna Sterlinga i Rewolucji 1905 roku, gdzie w obu kierunkach zatrzymywać się będą autobusy linii nr 86AB i N4A; na ulicy Zachodniej przy Adama Próchnika, gdzie jadąc w południowym kierunku zatrzymają się autobusy linii 86AB oraz przy ulicy Gabriela Narutowicza i Polskiej Organizacji Wojskowej, gdzie dla kierunku wschodniego linii autobusowej nr 86AB stanie tymczasowy przystanek.
Jednocześnie końca dobiega rewitalizacja ulicy Zachodniej między ulicami Ogrodową a Adama Próchnika.. Większość prac zostało już oddanych. Powstały tam szerokie chodniki w trójpodziale z elementami dla osób niepełnosprawnych, nowa nawierzchnia drogi oraz zieleń, której do tej pory tam nie było. Nasadzone zostały drzewa, powstały zieleńce wypełnione niskimi trawami i krzewami. Wiosną pojawią się kwiaty w donicach zawieszonych na przydrożnych barierkach. Prace obejmowały także również infrastrukturę podziemną i ustawienie nowych ławek i wiaty przystankowej.
W związku z powyższym na niemal całym rewitalizowanym odcinku przywrócony został dwupasmowy ruch. Jedynym wyjątkiem jest fragment ulicy Zachodniej między ulicami Adama Próchnika i Legionów, w kierunku północnym, gdzie wciąż trwają prace związane z właśnie wiatą przystankową. Tam ruch odbywa się jednym pasem.
Zakończenie prac na ulicy Zachodniej spowoduje, iż od 1 marca nastąpią zmiany tras linii autobusowych nr 59, 73, Z6 i N6. Zmianie ulegną także rozkłady linii nr N1AB, N2, N5AB oraz wykaz przystanków na trasach wyjazdowych linii nr 53ABCDE, 58AB i 77.
Linią autobusową 59 z Radogoszcza Wschodu na Doły pojedziemy ulicą Świtezianki, aleją generała Władysława Sikorskiego, ulicą Zgierską, ulicą Zachodnią, ulicą Legionów, przez plac Wolności, ulicą Nowomiejską, ulicą Zgierską, przez plac Kościelny, ulicą Wojska Polskiego, ulicą Sporną, ulicą Zagajnikową, ulicą Inflancką, ulicą Strykowską, ponownie ulicą Wojska Polskiego, kończąc na wspomnianej krańcówce na Dołach.
Linią autobusową nr 73, która kursuje z Radogoszcza Zachodu na Koziny, przemierzymy następujące ulice: ulicą 11 Listopada, aleją Włókniarzy, ulicą Pojezierską, ulicą Zgierską, ulicą Zachodnią, ulicę Legionów, ponownie aleją Włókniarzy, ulicą Srebrzyńską, docierając na wspomniane Koziny.
W obydwu kierunkach zmianie ulegnie trasa nocnej linii autobusowej nr N6. Z Dworca Łódź Dąbrowa pojedziemy następująco: ulicą Jarosława Dąbrowskiego, ulicą Tatrzańską, ulicą Władysława Broniewskiego, ulicą Ignacego Paderewskiego, ulicą Pabianicką, ulicą Piotrkowską, aleją Adama Mickewicza, aleją Tadeusza Kościuszki, ulicą Zachodnią, ulicą Ogrodową, ulicą Północną, ulicą Franciszkańską, ulicą Wojska Polskiego, ulicą Obrońców Westerplatte, ulicą Tadeusza Boya-Żeleńskiego, ulicą Sporną, ulicą Zagajnikową, ulicą Inflancką, ulicą Marysińską, aż do stadionu na Marysinie. W odwrotnym kierunku zaś, ruszymy ze wspomnianego stadionu przez: ulicę Marysińską, ulicę Inflancką, ulicę Zagajnikową, ulicę Sporną, ulicę Tadeusza Boya-Żeleńskiego, ulicę Obrońców Westerplatte, ulicę Wojska Polskiego, ulicę Franciszkańską, ulicę Północną, ulicę Ogrodową, ulicę Zachodnią, aleję Tadeusza Kościuszki, ulicę Andrzeja Struga, ulicę Wólczańską, aleję Adama Mickiewicza, ulicę Piotrkowską, ulicę Pabianicką, ulicę Ignacego Paderewskiego, ulicę Władysława Broniewskiego, ulicę Tatrzańską, ulicę Jarosława Dąbrowskiego aż do krańcówki przy dworcu Łódź Dąbrowa.
Nową, stałą trasę otrzyma zastępcza linia autobusowa nr Z6, która w obydwu kierunkach powiedzie: z Centrum Handlowe Sikawa przez ulicę Stokowską, ulicę Śnieżną, ulicę Wojska Polskiego, ulicę Franciszkańską, ulicę Północną, ulicę Ogrodową, ulicę Zachodnią, gdzie przy ulicy Legionów zakończy swój bieg. Tymi samymi ulicami pojedzie w przeciwnym kierunku.
Ponadto, uruchomione zostaną przystanki: na ulicy Nowomiejskiej przy ulicy Północnej dla autobusów, jadących w północnym kierunku; na ulicy Ogrodowej przy ulicy Nowomiejskiej dla autobusów nocnych i na żądanie, które zmierzać będą w kierunku wschodnim; na ulicy Zachodniej przy ulice Legionów dla pojazdów, jadących w kierunku południowym.
Zawieszone zostaną natomiast przystanki: na ulicy Zgierskiej przy placu Kościelnym, przy ulicy Dolnej, przy Bałuckim Rynku i przy Starym Rynku oraz na ulicy Nowomiejskiej przy ulicy Północnej i ulicy Ogrodowej, ale ten drugi jedynie dla autobusów.
Inwestycje na obydwu ulicach realizowane są przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi w ramach Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi.
Projekt pn. "Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi - obszar o powierzchni 32,5 ha ograniczony ulicami Zachodnią, Podrzeczną, Stary Rynek, Wolborską, Franciszkańską, Północną, Wschodnią, Rewolucji 1905r., Próchnika wraz z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA-RPLD.06.03.03-10-0001/17-00 zawartej w dniu 29 sierpnia 2017 r.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.