Łódź Rewitalizuje

Działania

Sienkiewicza 61a

  

Najważniejsze ogłoszenia
I przetarg został unieważniony. Nastąpiło otwarcie ofert w drugim przetargu II (20 kwietnia 2020 r.). Trwa ich analiza w celu wybrania najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy.

 

 

Inwestycja planowana na lata:

2021 - 2022

CO POWSTANIE?

Tagi słownikowe: Lokale usługowo-handlowe, Instytucje społeczne, Zieleń,

Trzy budynki pofabryczne użytkowane przez Urząd Miasta Łodzi zostaną odnowione i przebudowane.

W wyniku podniesienia poddasza oraz dobudowania części budynków zwiększy się ich powierzchnia użytkowa. Zachowana będzie zabytkowa wartość budynków, zarówno na elewacji jak i wnętrz budynków.

Po remoncie biura Urzędu Miasta znajdą się na 1, 2, 3 i 4 piętrze. Na 4 i 5 piętrze będzie 5 lokali użytkowych, w tym gastronomicznych.

Na zewnątrz dobudowanego budynku stworzone będą zielone ściany oraz zielony taras. Winda połączy poziom pasażu z kawiarnią na 5 kondygnacji i tarasem widokowym.

Na parterze wydzielona zostanie przestrzeń dla zabawy dzieci, która poprzez wejście od strony Piotrkowskiej 118 łączy się z mini ogródkiem o tej samej funkcji.

Budynki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki likwidacji progów, odpowiedniej wielkości kabin windowych oraz specjalnie urządzonym sanitariatom.

Budynek zostanie funkcjonalnie połączony z południowym skrzydłem budynku Sienkiewicza 63.

Ponadto po wyburzeniu fragmentu parteru budynków przeprowadzona będzie nowa uliczka łącząca ulicę Nawrot z Tuwima.

Jak zaawansowane są prace?

Otrzymanie dofinansowania: sierpień 2017

Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają plany związane z przeznaczeniem i wyglądem obiektów (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Ogłoszenie I przetargu: sierpień 2018

Przetarg został ogłoszony 6 sierpnia 2018 r.

Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.19.2018

Przejdź do strony przetargu

Otwarcie ofert: październik 2018

Otwarcie ofert nastąpiło 2 października 2018 r.

Złożona została 1 oferta na kwotę 135 937 847,01 zł (na inwestycję obejmującą remont kamienic Piotrkowska 118, Sienkiewicza 61a i 63 oraz przebudowę pasażu Schillera, płd. części placu Komuny Paryskiej oraz budowę drogi łączącej ul. Nawrot z placem Komuny Paryskiej).

Zaplanowana przez Miasto kwota: 77 034 097,66 zł. 

Przejdź do informacji z otwarcia ofert.

Ogłoszenie II przetargu (na dokumentację projektową): kwiecień 2020

II przetarg został ogłoszony 3 kwietnia 2020 r.

Numer przetargu:DOA-ZP-III.271.8.2020

Przejdź do strony przetargu

Otwarcie ofert: kwiecień 2020

Otwarcie ofert nastąpiło 20 kwietnia 2020 r. Wpłynęły 4 oferty:

  • 2 898 923,04 zł - Konsorcjum firm: PALMETT Sp. z o.o. Sp. k., RYSY Architekci Rafał Sieraczyński
  • 3 813 000,00 zł - Polska Inżynieria Sp. z o.o.
  • 1 476 000,00 zł - PROBUD Firma Projektowo – Budowlana Tomasz Graf
  • 1 337 994,00 zł - Konsorcjum firm:BBC Best Building Consultants Sp. z o.o. Sp. K., BBC Best Building Consultants Nadzory i Doradztwo Budowlane Łukasz Zdziebłowski

Zaplanowana przez Miasto kwota: 2 235 015,71 zł. 

Przejdź do informacji z otwarcia ofert.

Wynik przetargu: połowa 2020
Podpisanie umowy z wykonawcą: 2020
Projektowanie: od kwietnia 2020 do stycznia 2021
Rozpoczęcie remontu: lipiec 2021
Zakończenie remontu: grudzień 2022
Wprowadzenie najemców: rok 2023

ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA

  Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:

 

 

 

Masz uwagi lub pytania?

Skontaktuj się z nami w sprawie:

szczegółów i terminów remontu Kamila Osicińska tel. (42) 272-64-92 k.osicinska@zim.uml.lodz.pl
przeprowadzek i bieżących problemów okolicy Jarosław Janicki tel. 506-664-084 j.janicki@uml.lodz.pl
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców Lidia Pietrzykowska - Dudek tel. 506-663-863 l.pietrzykowska@uml.lodz.pl
planowanych działań dla mieszkańców Marta Ignaczak tel. (42) 272 -61-83 m.ignaczak@uml.lodz.pl
lokali użytkowych Rafał Lewonowski tel. 506-664-323 r.lewonowski@uml.lodz.pl

Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Jarosławem Janickim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.


Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.

 

 

Kontakt