Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają plany związane z przeznaczeniem i wyglądem obiektów (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Sienkiewicza 75/77
Podpisano umowę z wykonawcą. Rozpoczęło się projektowanie. |
Inwestycja planowana na lata:
2020 - 2022
CO POWSTANIE?
Pofabryczne wnętrza dawnej tkalni Ludwika Schmiedera i Syna staną się nową siedzibą dla Teatru Pinokio. Powstanie w nich również punkt biblioteczny z księgarnią oraz pomieszczenia przeznaczone dla Centrum Sztuki Współczesnej dla Dzieci i Młodzieży - ośrodka skupiającego różne dziedziny sztuki adresowanej do dzieci i tworzonej przez nie. Budynek będzie gruntownie wyremontowany oraz rozbudowany. Zostanie także przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poruszanie po budynku ułatwią zainstalowane windy. Powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna, pełniąca funkcje kulturowe, przeznaczona dla całych rodzin. Wokół budynku utworzony zostanie ogólnodostępny teren zielony.
Jak zaawansowane są prace?
I przetarg został ogłoszony 10 sierpnia 2017 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-VIII.271.55.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 9 października 2017 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 45 983 750,74 zł - SKB S.A.
- 49 987 200,00 zł - Konsorcjum: T4B Budownictwo Sp. z o.o., T4B Sp. z o.o., Merx Sp. z o.o.
- 41 780 640,00 zł - Konsorcjum: Erekta Budownictwo Specjalistyczne Sp. z o.o., Erekta Budownictwo Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowlane PAGMA-BUD
Zaplanowana przez Miasto kwota: 35 522 400 zł.
I przetarg został unieważniony 19 października 2017.
II przetarg został ogłoszony 8 października 2018 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.92.2018
Otwarcie ofert w II przetargu nastąpiło 12 grudnia 2018 r. Wpłynęły dwie oferty:
- 58 900 026,00 zł - Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane BUDOMAL Artur Leśniak, "MOSAICON" Sp. z o.o. Maria Potz
- 46 789 200,00 zł - Konsorcjum: Erekta Budownictwo Specjalistyczne Sp. z o.o., Interior Karolina Pawlak
Zaplanowana przez Miasto kwota: 36 453 845,71 zł.
Przejdź do informacji z otwarcia ofert
II przetarg został unieważniony 14 marca 2019.
III przetarg został ogłoszony 14 maja 2019 roku.
Numer przetargu: DOA-ZP-III.271.32.2019
Otwarcie ofert w III przetargu nastąpiło 11 lipca 2019r. Wpłynęło osiem ofert:
- 1 057 800,00zł - Pracownia Architektoniczna arch. Cezary Furmanek
- oferta nieczytelna - INNDOM Sp. z o.o.
- 940 950,00 zł - konsorcjum firm: Studium Sp. z o.o. Sp. k. i Studium Sp. z o.o.
- 630 000,00 zł - Marcin Furtak Pracownia Projektowa F-11
- 1 388 000,00 zł - LODROM Sp. z o.o.
- 669 200,00 zł - Franczok Józek Port Pracownia i Studio Architektury
- 1 414 500,00 zł - Eco - Investment Poland Sp. z o.o.
- 950 000,00 zł - PAS PROJEKT Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 1 332 973,00 zł.
Wybór wykonawcy nastąpił 8 sierpnia 2019 r.
- Marcin Furtak Pracownia Projektowa F-11 - 630 000,00 zł
Umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej podpisano 6 września 2019 roku.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA BUDYNEK
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
szczegółów i terminów remontu | Kamila Osicińska | tel. (42) 272-64-92 | k.osicinska@zim.uml.lodz.pl | |
przeprowadzek i bieżących problemów okolicy | Jarosław Janicki | tel. 506-664-084 | j.janicki@uml.lodz.pl | |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Lidia Pietrzykowska - Dudek | tel: 506-663-863 | l.pietrzykowska@uml.lodz.pl | |
planowanych działań dla mieszkańców | Marta Ignaczak | tel. (42) 272 -61-83 | m.ignaczak@uml.lodz.pl | |
lokali użytkowych | Rafał Lewonowski | tel. 506-664-323 | r.lewonowski@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Jarosławem Janickim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.