Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości robienia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Ulica Rewolucji 1905 r. (na odcinku Piotrkowska - Wschodnia)
Inwestycja zakończona w grudniu 2020 r.
CO TU POWSTAŁO?
Po obu stronach ulicy został wykonany chodnik. Od strony północnej ma on szerokość 2,8÷3,4 m, natomiast od strony południowej 2,9÷3,1 m. Są one wykonane z płyt oraz kostki kamiennej. Ulica jest jednojezdniowa, jednokierunkowa. Została ona zwężona do szerokości 6 m. Ruch odbywa się w kierunku wschodnim (od ul. Piotrkowskiej w kierunku ul. Wschodniej). Pas ruchu od strony północnej ma szerokość 3,25 m, a od strony południowej 2,75 m. Przystanek komunikacji miejskiej został wyniesiony i pokryty nawierzchnią antypoślizgową. Po stronie północnej powstały miejsca postojowe oraz zlokalizowane zostały tereny zielone. Na obu krawędziach ulicy zostały przygotowane doły z wypełnieniem kamienisto-ziemnym pod projektowane drzewa. Nasadzone zostały także krzewy, byliny, rośliny płożące, a także trawy ozdobne. Dominują rośliny liściaste.
Zakres robót objął remont oraz naprawę kanalizacji, sieci wodnej, sieci gazowej oraz zabezpieczenie sieci grzewczej. Przebudowana została także sieć elektryczna z wymianą istniejącej infrastruktury oświetleniowej.
Na ulicy powstały:
- 4 stojaki rowerowe,
- 150 metrów barierki trawnikowej,
- 12 poziomych krat zabezpieczających drzewa,
- 12 pionowych krat zabezpieczających drzewa,
- 16 opraw oświetlenia ulicznego,
- 7 wysięgników mocowanych do elewacji,
- 7 słupów oświetleniowych,
- 6 ławek ulicznych,
- 6 koszy ulicznych.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ULICA
Zdjęcia ulicy przed rewitalizacją:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak przebiegały prace?
I przetarg został ogłoszony 9 sierpnia 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.30.2017
Przejdź do strony przetargu
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 września 2017 r. Nie wpłynęła żadna oferta.
W I przetargu unieważnienie przetargu nastąpiło 20 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 8 listopada 2017 roku.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.51.2017
Przejdź do strony przetargu
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 20 grudnia 2017 r. Wpłynęły 3 oferty (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych):
- 24 793 110,00 zł - Kral Sp. z o.o.
- 18 799 320,00 zł - IDS-BUD S.A.
- 20 312 924,38 zł - STRABAG Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 11 469 953,84 zł
Przejdź do informacji z otwarcia ofert
W II przetargu wybór wykonawcy nastąpił 13 lutego 2018 r.:
- IDS-BUD S.A. - 18 799 320,00 zł
Umowa z firmą IDS-BUD S.A. została podpisana 27 kwietnia 2018 r. na kwotę 18 799 320,00 zł (na pakiet 7 ulic i przestrzeni publicznych)
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Łukasz Mordęcki | tel. 42 272 61 85 | l.mordecki@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Łukaszem Mordęckim, a on skieruje Ciebie do właściwej osoby.