Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają plany związane z przeznaczeniem i wyglądem obiektów (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Sienkiewicza 61a
Trwają prace budowlane. |
Planowane zakończenie inwestycji:
czerwiec 2024 r.
CO TU POWSTAŁO?
Trzy budynki pofabryczne użytkowane przez Urząd Miasta Łodzi zostały odnowione i przebudowane.
W wyniku podniesienia poddasza oraz dobudowania części budynków zwiększyła się ich powierzchnia użytkowa. Zachowana została zabytkowa wartość budynków, zarówno na elewacji jak i wnętrz budynków.
Po remoncie biura Urzędu Miasta znalazły się na 1, 2, 3 i 4 piętrze. Na 4 i 5 piętrze jest 5 lokali użytkowych, w tym gastronomicznych.
Na zewnątrz dobudowanego budynku stworzono zielone ściany oraz zielony taras. Winda połączyła poziom pasażu z kawiarnią na 5 kondygnacji i tarasem widokowym.
Na parterze wydzielono przestrzeń dla zabawy dzieci, która poprzez wejście od strony Piotrkowskiej 118 łączy się z mini ogródkiem o tej samej funkcji.
Budynki zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dzięki likwidacji progów, odpowiedniej wielkości kabin windowych oraz specjalnie urządzonym sanitariatom.
Budynek zostanie funkcjonalnie połączony z południowym skrzydłem budynku Sienkiewicza 63.
Ponadto po wyburzeniu fragmentu parteru budynków przeprowadzono nową uliczkę łączącą ulicę Nawrot z Tuwima.
Jak zaawansowane są prace?
Przetarg został ogłoszony 6 sierpnia 2018 r.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.19.2018
Otwarcie ofert nastąpiło 2 października 2018 r.
Złożona została 1 oferta na kwotę 135 937 847,01 zł (na inwestycję obejmującą remont kamienic Piotrkowska 118, Sienkiewicza 61a i 63 oraz przebudowę pasażu Schillera, płd. części placu Komuny Paryskiej oraz budowę drogi łączącej ul. Nawrot z placem Komuny Paryskiej).
Zaplanowana przez Miasto kwota: 77 034 097,66 zł.
I przetarg został unieważniony 9 października 2018 r.
II przetarg został ogłoszony 3 kwietnia 2020 r.
Numer przetargu:DOA-ZP-III.271.8.2020
Otwarcie ofert nastąpiło 20 kwietnia 2020 r. Wpłynęły 4 oferty:
- 2 898 923,04 zł - Konsorcjum firm: PALMETT Sp. z o.o. Sp. k., RYSY Architekci Rafał Sieraczyński
- 3 813 000,00 zł - Polska Inżynieria Sp. z o.o.
- 1 476 000,00 zł - PROBUD Firma Projektowo – Budowlana Tomasz Graf
- 1 337 994,00 zł - Konsorcjum firm:BBC Best Building Consultants Sp. z o.o. Sp. K., BBC Best Building Consultants Nadzory i Doradztwo Budowlane Łukasz Zdziebłowski
Zaplanowana przez Miasto kwota: 2 235 015,71 zł.
Wybór wykonawcy nastąpił 22 lipca 2020 r.:
- Konsorcjum firm:BBC Best Building Consultants Sp. z o.o. Sp. K., BBC Best Building Consultants Nadzory i Doradztwo Budowlane Łukasz Zdziebłowski
III przetarg został ogłoszony 25 maja 2022 r.
Numer przetargu: DSR-ZP-VIII.271.29.2022
Otwarcie ofert w III przetargu nastąpiło 1 lipca 2022 r. Złożone zostały 2 oferty:
- 200 000 000,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
- 118 680 000,00 zł - EBS BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 35 986 028,14 zł.
15 lipca 2022 roku Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą
zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
IV przetarg (na roboty budowlane) został ogłoszony 31 sierpnia 2022 roku.
Numer przetargu: DSR-ZP-VIII.271.57.2022
Otwarcie ofert nastąpiło 20 października 2022 r. Wpłynęły 3 oferty:
- 102 180 000,00 zł - EBS BUD Sp. z o.o.
- 86 870 061,63 zł - Pagma-Bud Sp. z o.o.
- 96 785 365,00 zł - ZAB-BUD Sp. z o.o.
Zaplanowana przez Miasto kwota: 29 164 555,89 zł
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Zalecane parametry minimalne do wyświetlenia modelu 3D:
Procesor: Procesor Intel® Core™ i5-6500 GHz lub odpowiedniki. Pamięć RAM: 8 GB.
Przeglądarka: Mozilla Firefox (użycie innej przeglądarki może powodować błędy)
W przypadku próby odtwarzania na innych urządzeniach zalecamy otwieranie na urządzeniach o podobnych parametrach wydajnościowych.
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
realizacji inwestycji | Iwona Sosnowska-Kowalska | tel. 42 638 48 92 | i.sosnowska@zim.uml.lodz.pl |
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Centrum”) | RON "Centrum" | tel. 42 636 82 92 | roncentrum@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Magdalena Kurlapska-Stelmach | tel. 42 638 64 07 | m.stelmach@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Gospodarzem Obszaru, Magdaleną Kurlapską-Stelmach, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.