Umowa o dofinansowanie remontu przez Unię Europejską i budżet państwa została podpisana 29 sierpnia 2017 r. Aby otrzymać wsparcie finansowe, Miasto musiało stworzyć dokumenty, które bardzo szczegółowo określają jak budynek będzie wyglądał i działał po remoncie (tzw. programy funkcjonalno-użytkowe). Z tego powodu na kolejnych etapach projektowania nie ma możliwości wprowadzania dużych zmian w projektach zaakceptowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Gdańska 8
Inwestycja zakończona w styczniu 2020 r.
CO TU POWSTAŁO?
Budynki zostały gruntownie wyremontowane, ocieplone i podłączone do centralnego ogrzewania. Całkowicie wymieniono wszystkie instalacje techniczne. Układ pomieszczeń wewnątrz budynków został zmieniony i dostosowany do współczesnych standardów. Mieszkania wyposażono w kuchnie i łazienki. W jednym z budynków zostało utworzone mieszkanie chronione dla osób z niepełnosprawnościami. Natomiast w budynku głównym od ul. Gdańskiej została utworzona biblioteka publiczna. Na potrzeby funkcjonowania biblioteki zaprojektowano nową klatkę schodową oraz zamontowano windy. Istniejące klatki schodowe zostały przebudowane, a balkony i balustrady odtworzone. Wszystkie okna i drzwi zostały wymienione. Zasypano piwnicę w budynku głównym. Wszystkie budynki podłączone zostały do domofonu. Nawierzchnia podwórza została wymieniona na nową. Wydzielono jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Część przestrzeni podwórka została przeznaczona na zieleń: zasadzono krzewy i rośliny okrywowe oraz pnącza. Na podwórzu pojawiły się drewniane ławki.
W budynku powstało:
- 26 mieszkań komunalnych,
- mieszkanie chronione dla 5 osób z niepełnosprawnościami,
- biblioteka.
ZOBACZ JAK WYGLĄDA KAMIENICA
Przesuń pinezkę, aby obejrzeć wybrany etap:
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy, ostateczny wygląd może się zmienić na etapie wykonawczym. Wszystkie planowane terminy mogą ulec zmianie m. in. ze względu na procedury przetargowe, konieczność koordynacji inwestycji między sobą, konieczność koordynacji inwestycji z działaniami gestorów sieci, ze względu na wymagania dotyczące organizacji ruchu w mieście, a także wszelkie inne okoliczności, które mogą pojawić się w trakcie trwania procesu inwestycyjnego.
Jak przebiegały prace?
I przetarg został ogłoszony 3 maja 2017.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.19.2017
W I przetargu otwarcie ofert nastąpiło 1 sierpnia 2018 r. Wpłynęły 4 oferty:
- 13 780 081,63 zł - WARBUD S.A.
- 9 307 708,73 zł - PRB BUDOMAL
- 12 904 800,00 zł - konsorcjum firm: Erekta Budownictwo Specjalistyczne Sp. z o.o. i Erekta Budownictwo Sp. z o.o.
- 9 762 081,23 zł - ZAB-BUD Andrzej Zaboklicki
Zaplanowana przez Miasto kwota: 8 612 853,86 zł.
I przetarg został unieważniony 1 września 2017 r.
II przetarg został ogłoszony 11 października 2017.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.46.2017
W II przetargu otwarcie ofert nastąpiło 16 listopada 2017 r. Wpłynęła 1 oferta:
- 9 562 424,42 zł - BUDOMAL Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Rafał Leśniak
Zaplanowana przez Miasto kwota: 8 612 853,86 zł.
II przetarg został unieważniony 20 lutego 2018 r.
III przetarg został ogłoszony 14 maja 2018.
Numer przetargu: ZIM-DZ.3322.11.2018
W III przetargu otwarcie ofert nastąpiło 25 czerwca 2018 r. Wpłynęły 2 oferty:
- 12 887 500,00 zł - ZAB-BUD sp. z o.o.
- 13 134 288,05 zł - Firma Projektowo-Budowlana Jan Biernat
Zaplanowana przez Miasto kwota: 8 719 929,97 zł.
W III przetargu wykonawca został wyłoniony 17 sierpnia 2018 roku:
- 12 887 500,00 zł - ZAB-BUD sp. z o.o.
Umowa z firmą ZAB-BUD sp. z o.o. została podpisana 21 września 2018 r. na kwotę 12 887 500,00 zł.
Miasto posiada już gotowy projekt budowlany dla tego budynku. Pierwsze prace remontowe rozpoczęły się pod koniec września 2018 r.
Mieszkańcy będą mogli wprowadzić się w 2020 r.
Masz uwagi lub pytania?
Skontaktuj się z nami w sprawie:
koordynacji projektów 1-8 | Olga Kassyańska | tel. 42 638 48 85 | o.kassyanska@zim.uml.lodz.pl |
wykwaterowań i zasiedleń nieruchomości | Zarząd Lokali Miejskich | tel. 42 628 70 00 | zlm@zlm.lodz.pl |
administracji (Zarząd Lokali Miejskich - Rejon Obsługi Najemców „Zachód”) | Agnieszka Ciszewska | tel. 42 253 70 00 | ronzachod@zlm.lodz.pl |
pomocy w rozwiązywaniu trudnych problemów mieszkańców | Justyna Gawrońska | tel. 42 272 61 86 | j.gawronska@uml.lodz.pl |
lokali użytkowych | Łukasz Charuba | tel. 42 272 62 44 | l.charuba@uml.lodz.pl |
Jeżeli Twoje pytanie nie pasuje do żadnej z powyższych grup, to skontaktuj się z Justyną Gawrońską, a ona skieruje Ciebie do właściwej osoby.